tisdag 6 november 2012

LCHF bröd???



Jag skulle fixa fika till mina kära kolegor denna veckan och begav mig därför till vårt lokala bageri. Ett bageri är inget jag besöker alltför ofta nuförtiden så det var en spännande utflykt ;-). När jag kommer in ser jag direkt en stor skylt med att de säljer LCHF- bröd. Wow tänker jag! Vilken framåtanda!
Jag blev dock lite skeptiskt då det såg lite för bra ut, det såg ju ut som riktigt bröd. Frågar då vad som är i den och får svaret att: 50-70% av kolhydraterna är 'bra' kolhydrater.
Hmm tänker jag och frågar för tydlighetens skull om brödet är bakat på mjöl. Tjejen i disken tittar på mig som jag är en idiot och svarar: självklart är det bakat på mjöl!

Borde man inte skaffa sig någon grundkunskap innan man använder sig av ett uttryck i marknadssyfte känner jag?

Borde kanske gå tillbaka och snacka med ägaren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar